image1 image2 image3 image4 image5

Hello everyone|Welcome to MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO nature of the world|I'm an amateur photographer.

Hasanaliler Church - Hasanaliler Kilisesi

.
Akdeniz de dolaşmaya devam ediyorum . Yol kenarındaki küçük bir köyden geçerken bir kilise kalıntısıyla karşılaştım . Bana en ilginç gelen yeri isminin bildiğimizden çok farklı oluşuydu ! Hasan Aliler kilisesi.. Köyün Adıyla aynı kilise ! Araştırmasını yaptım tabii anlatayım.

 .
Küçük bir köy olan Hasanaliler dağlık Kilikya bölgesinde yer alıyor . Köy, Narlıdereden başlayarak Cennet Cehennem üzerinden kuzeydeki Ovacık / İmamlı’ya uzanan antik yolun kıyısında . Bu küçük yerleşim, Roma döneminden erken Bizans dönemine kadar iskan edilmiş .
.
 .
Yerleşimin ortasında, kuzeydoğu bölümü bir mağara üzerine inşa edilmiş bir kilise . Kilisenin kurulduğu arazi kuzeye doğru eğimli . Kilisenin güney duvarının ve narteksin doğu duvarının alt yarıları yerel ana kayadan oluşturulmuş . 
.
 .
Hasanaliler kilisesi bazilikal tipin temsilci . Bazilikal planlı ve üç nefli kiliseler İ.S. 5. ve 6. yy.'larda inşa edilmişler . Batıda narteksin, apsisin yan ve arkasında odaların ve narteks, yan nefler ve doğudaki odalar üzerindeki balkonun varlığı, Kilikya ve İsauriya kiliselerinin ana özelliklerinden .
.
 .
Öğrendiklerim bunlar ! Sizleri resimlerle başbaşa bırakıp ! Arabama binip buradan ayrıldım ..
.
 .

 .

 .

 .

 .

 .

 .

 .

 .

 .

Share this:

This post was read by ziyaretci-sayac people.

CONVERSATION

0 yorum:

Yorum Gönder