image1 image2 image3 image4 image5

Hello everyone|Welcome to MY PERSONAL BLOG|I LOVE TO nature of the world|I'm an amateur photographer.

Kelenderis - Aydıncık

.
Anamur'dan Mersin'e giderken Aydıncık ilçesinden geçiyorum . Sahilde neler var diye bakmak istedim . Çok güzel bir koy ve bu koyu kaplayan yarım ada üzerinde bir antik kent kalıntısı var ; gezmeden geçmeyin dediler . Hemen sahile indik arabayla !

 .
Arabayı park edip biraz yürüdükten sonra ,tel örgülerle kapanmış bir alana geldim içeri girmek tehlikeli ve yasakmış . Bende dışarıdan görebildiğim kadar fotoğraf çektim . Düzenleme yapılınca tekrar rahat rahat gezmek isterim doğrusu !
.
.
Bu antik kentin adı Kelenderis.  Kent Hakkında biraz bilgi aldım tabii aktarayım;
.
.
Çeşitli medeniyetlere beşiklik etmiş olan Aydıncık’ın tarihî adı Kelenderis’ miş. Mitolojiye göre Kelenderis, denizcilik ve ticarette çok ilerlemiş Fenikelilerden Sandakos tarafından üç bin yıl önce bir liman ve ticaret şehri olarak kurulmuş. Kente daha sonra Hititler, Asurlular, Sisamlılar, Selefkoslar, Mısırlılar, Romalılar, Bizanslılar, Emeviler, Ermeniler, Karamanoğulları ve Osmanlılar hakim olmuş.
.
 .
1986 yılında Konya Selçuk Üniversitesi’nden Prof.Dr. Levent Zoroğlu başkanlığında arkeolojik kazılara başlanmış , Bu kazılarda  İ.Ö. 6. yüzyıla kadar giden buluntular ele geçmiş. Bu buluntular Silifke ve Anamur Müzelerinde sergilenmekte. Bu alanda düzenleme bitince Mutlaka gezmenizi öneririm .
.
.
.
.
.
.


Share this:

This post was read by ziyaretci-sayac people.

CONVERSATION

0 yorum:

Yorum Gönder